TSMT csoportos és egyéni terápia

Tervezett SzenzoMotoros Tréningek, azaz TSMT-torna

Ez, a Lakatos Katalin által kidolgozott fejlesztő rendszer a szenzomotoros terápiák egyike. Szenzomotoros fejlesztéssel az organikusan éretlen gyermekek érése indítható meg sikeresen. Az organikus éretlenség azt jelenti, hogy késnek a gyermek idegrendszerében genetikusan kódolt folyamatok, mint például a fejemelés, kitámasztás, kúszás, mászás, járás, futás vagy a figyelem kialakulása, hangforrások beazonosítása, hangok kiadása, majd a beszéd elkezdése. Ezen késések hatására az egész fejlődés lelassul.

TSMT-I.:

Egyéni TSMT-terápia akkor indokolt, ha a gyermek nem kooperál, vizsgálati helyzetbe nem hozható, illetve a vizsgálat eredménye nagyobb elmaradást mutat.

A vizsgálat eredményét alapul véve 5-600 feladatból kiválasztom a gyermek számára legmegfelelőbbeket, melyekből személyre szabott feladatsort írok, majd betanítom a szülőknek. Az otthon végzett tornát 3-4 hét elteltével kontroll, 8-10 hét után pedig újabb tréningsor megírása követi. Tapasztalatom szerint 3-6 tréning lelkiismeretes elvégzése után jutnak el a gyermekek arra a szintre, hogy csoportéretté válnak.

TSMT-II.:

Csoportos terápiát azoknak a gyerekeknek javasolt heti 2 alkalommal, akiknek a vizsgálati eredménye a veszélyeztetett övezetbe esik, a figyelem, az irányíthatóság, a feladattudat és a tanulás terén gyengébben teljesítenek kortársaiknál, valamint az egyéni terápia hatására csoportéretté válnak. Az eszközökön végzett változatos mozgásformák elősegítik a figyelem jobb irányíthatóságát, a praxis javulását, a testvázlat, a térbeli tájékozódás, a lateralitás, a dominancia beérése mellett a szerialitás, a ritmusérzék és a motoros kreativitás fejlődését is.

Állapotfelmérés:

A terápia megkezdését szenzomotoros szemléletű vizsgálat előzi meg:

– Három hónapos kortól két éves korig olyan fejlődési skálát használok, mely háromhavonta összesen húsz területet mér.
– Három és öt éves kor között olyan szenzomotoros vizsgálatot veszek fel, amely vizsgálja az organikus éretlenségre utaló reflexeket, testtartásokat, izomtónus-szabályzási eltéréseket, a finommotoros tevékenységet, a hallás-válasz memóriát és a befogadó és kifejező nyelvi készséget.
– Az ötéves kortól felvehető Állapot- és mozgásvizsgálat (ÁMV) rövid idő alatt (30-45 perc), 5 nagy részterületen méri az érettséget, megmutatva ezzel a sikeres iskolai beváláshoz szükséges részképességek meglétét, illetve hiányát.

Megfelelő ruházat és tornacipő használata kötelező!

Foglalkozás vezető

Tubolyné Kontra Orsolya
konduktor,
TSMT terapeuta

Árak:

Időpontok: