Tanulási zavarok (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia)

Tanulási zavarnak nevezzük azt a jelenséget, amikor a gyermek a többségi, átlagos oktatási körülmények között nem tud megfelelően megtanulni írni, olvasni, számolni vagy ezeken a területeken az iskolai teljesítmény jóval alulmarad az intelligencia szintje alapján elvárható teljesítménytől. Ezeken a területeken is a legfontosabb a megelőzés vagy az időben elkezdett célzott fejlesztés, hiszen a kor előrehaladtával az idegrendszer képlékenysége csökken.
A diszlexia a nyelvvel, a beszéddel és az olvasástanulással kapcsolatos részképesség zavar. Problémát okozhat a betűk, szavak, és számok felismerése, leírása, a leírt betűket felcserélhetik, vagy ellenkező irányban olvashatják. Az olvasott szöveget nehezen, és hibásan idézik vissza, lényegét nem tudják visszaadni. A diszlexiások a hagyományos tanítási módszerekkel nehezen, vagy egyáltalán nem tudnak megtanulni olvasni, de alkalmas módszerekkel ez a nehézség kezelhető, vagy megelőzhető, de például a nyelvtanulás továbbra is nehéz marad. A diszlexiás egyén súlyos tünetekkel küzdhet az egyik nyelven, míg egy más nyelven akár tünetmentes lehet.
A diszgráfia jelentése: írászavar.
Az írás rendezetlen, kusza, nem igazodik a vonalrendszerhez; a vonalvezetés hullámzó. A betűk formája változékony; ugyanaz a betű többféleképpen jelenhet meg, és a hasonló betűk között eltűnhet a különbség. A szavak közötti távolság nagymértékben különböző. A ceruzafogás eltér a szokásostól: a diszgráfiás görcsösen fogja az írószert, erősen rányomja a papírra, és gyakran felkapkodja. A hosszú-rövid hangok megkülönböztetése, és a hagyományos írásmód különösen nehéz a számára.
A diszgráfia azonban nem egyenlő a rendezetlen külalakkal és a rossz helyesírással. A diszgráfiásnak gondjai vannak a nyelvtani műveletekkel. Ezek megértése, alkalmazása és megjegyzése nehéz feladat számára.
a
A diszkalkulia szó jelentése: számolászavar.
- Gyakori nehézségek műveletek végzésénél (az összeadás és szorzás még csak-csak megy, a kivonás és osztás nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem).
- Nehezen tudnak számokat összehasonlítani.
- Gyakran számolnak az ujjaikon.
- Nehézség a visszajáró pénz ellenőrzésében, az idő leolvasásában mutatós óráról.
- Nem tudnak várható eredményre közelítő becslést tenni.
- Nehezen igazodnak el órarenden, menetrenden (táblázatokban).
- Jól teljesítenek olyan tárgyakból, mint fizika vagy geometria, amik logikát igényelnek, amíg azok magasabb szintű számolást nem tartalmaznak
- Rossz időérzék.
- Nehézségek a jobb és bal megkülönböztetésében.
- Nehézségek az égtájak meghatározásában, esetenként még iránytű segítségével is.
- Rosszul, vagy nem igazodnak el térképeken, ha az hozzájuk viszonyítva nem a megszokott észak-déli irányban van.
- Nehézségek tárgyak súlyának és távolságának megbecslésében.
- Nehezen értik meg és jegyzik meg a matematikai szabályokat, képleteket, sorozatokat (egyik napról a másikra elfelejtik).
- Az állapot egyes esetekben a matematikától való fóbiához vezethet.
Foglalkozás vezető

Sulyok Melinda
gyógypedagógus,
TANAK szak
- 06 20 430 77 39
Árak:

állapotfelmérés
5 000 Ftdiszkalkulia, diszlexia, diszgráfiaEgyéni fejlesztés
4 000 Ft45 perc
Időpontok:

szerda | péntek | |
---|---|---|
14:00 |
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
- |
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
- |
15:00 |
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
- |
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
- |
16:00 |
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
- |
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
- |
17:00 |
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
- |
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
- |
18:00 |
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
- |
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
- |
szerda | péntek | |
---|---|---|
14:00 |
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
- |
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
- |
15:00 |
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
- |
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
- |
16:00 |
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
- |
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
- |
17:00 |
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
- |
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
- |
18:00 |
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
- |
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
- |
szerda
-
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
-
-
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
-
-
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
-
-
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
-
-
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
-
péntek
-
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
-
-
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
-
-
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
-
-
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
-
-
Gyógypedagógiai vizsgálat és fejlesztés
-